Siirry pääsisältöön

Vanhaa suolaa

Sain perjantaina sähköpostia nuoruuteni suurimmalta rakkaudelta.
 
Tapasimme teineinä ja rakastuimme niin kuin nuorena rakastutaan, sokeasti, mielettömästi. Seurustelimme seitsemän vuotta. Elämä oli kuin vuoristorataa: täynnä kiihkeitä, kirkkaita onnenhuippuja ja hirvittäviä epätoivon aallonpohjia. Hän petti minua ja minä häntä. Emme osanneet olla erossa ja palasimme yhteen. Emme osanneet olla yhdessä ja erosimme. 

Viimeisestä erosta on nyt kahdeksantoista vuotta - yksi ihmisen ikä. Olemme välillä yrittäneet olla ystäviä ja pitää yhteyttä - edellisen kerran ennen kuin aloin odottaa Saraa, siis yhdeksän vuotta sitten. Silloin yhteydenpito päättyi katastrofiin. Minulla oli ollut hirveä riita mieheni kanssa ja kauhein kosto, minkä suutuspäissäni keksin, oli lähettää tälle entiselleni tekstiviesti: "Sinun nimesi välähtää tajuntani läpi joka kerta orgasmin hetkellä." Hän vastasi, että rakastaa minua. Minä en vastannut enää mitään, en yhdeksään vuoteen. 

Nyt hän kirjoitti minulle, että olen ollut hänen elämässään, en päivittäin tai edes viikottain, mutta säännöllisesti kuitenkin. Ja että hänelle on jäänyt minusta paljon hyviä ja rakkaita muistoja.

Kommentit